Apr 27, 2013

ショールーム画像追加しました!/ Our interior decorating page updated!!

ようやく画像のチョイス&テキストが出来上がり、本日ショールームのページを更新しました!

今回はガラスのテーブルを使用したので、クロスは使わずに、ランナーと漆膳を多用。 
和洋問わずに使えて、お手入れも簡単なので、是非試していただきたいと思います。 ファブリックのプレースマットや、クロスはシミが気になったりしますよね。 漆膳だとさっと拭くだけ。しかも意外と丈夫。
食事が済んだ後に、お膳ごと下げてしまえばささっと片付けられますし・・・。

そしてそして・・・器がとっても映えます!!もちろんお料理も!
いいことずくめの漆膳、使ってみてくださいね。

大蔵オリエンタルアート





We have updated our interior decorating page today.
This time, we used many kinds of lacquered trays on the table with the glass top.
We recommend the trays for your daily meal.  You may know it's very convenient to use as a place mat.  You don't have to wash(just wipe!), and it is very strong.
Additionally, it shows the tableware so beautiful.
We hope you will use it nicely and surprise your guests!!

Okura Oriental Art

Apr 23, 2013

ガラステーブルで爽やかに・・・/ Fun to use the table with glass top

久々に、テーブルセッティングの撮影をしました。 今回使用したのはガラス天板のダイニングテーブル。 夏に向けて爽やかな雰囲気の画像を撮りたくて近所の友人宅へいそいそとテーブルウェアを運び、楽しくセッティング開始。

いつもと違うテーブルに意気揚々!頂き物のガラスのカトラリーレストやランナーを使ってみたり、合羽橋で買ったお気に入りの団扇のお箸置きなど、脇役達もスタンバイOK!

お花も夏仕様で向日葵など使ってみましたが、実はこの日は本当に寒かったんですよね(笑)
でも気持ちはポッカポカ、楽しい撮影をさせていただきました。

(夜はこれらのテーブルウエアを使い楽しいパーティとなりました・・・♪ ありがとう!Sちゃん!)

大蔵オリエンタルアート











It was very cold last weekend, but we shot many images of the table decoration at my friend's apartment because she has very a nice dining table with the large glass top.
As usual, we brought so many items from our shop and worked very hard to decorate the table.
Despite the cold weather, we could buy some summer flowers, and prepared many modern items to put with our shop items.
My friend is so kind to prepare our dinner after all, and we really enjoyed the homely party there!!

Many thanks, S!!

Okura Oriental Art



Apr 20, 2013

箪笥大量入荷!!/ Many Tansu will be carried soon!!

さて・・・、どれがどの箪笥でしょう・・・・?

お待たせいたしました!! 昨日一昨日二日間の仕入れで新商品をたっくさん仕入れて参りました! 特に時代箪笥。 水屋(テーブルが出てくるタイプや、一間の立派なものまで)、衣装箪笥(黒塗庄内、三つ重ねの二本松、TVボードに最適な松本箪笥)そして美濃帳場(一番の人気者!)など、多数入荷しました! 入荷したばかりなので、一部をもったいつけて(笑)御紹介。丁寧に職人さんに仕上げをしていただき、一竿ずつ掲載していきますね~。

お楽しみに~!

大蔵オリエンタルアート

We have got MANY Tansu at the auction on 18th and 19th.  The various-styled Tansu will be listed on our website soon.

Since they are now in the original condition, a part on each Tansu are introduced here:)
We will list them after restoring soon!!

Okura Oriental Art

Apr 16, 2013

只今、準備中!! / Now in preparation at Lake Yamanaka Showroom



長くて寒い山中湖の冬が過ぎ・・・さぁ、今年も夏に向けてショールームのセッティング開始です。
ありがたいことに、昨年ショールームで撮影し、HPで掲載したほとんどの商品はお客様のところですでに楽しんでいただいております。

さて、今年はどうしましょう~♪
昨年ブログで楽しんでいただいたBefore & After の画像も掲載して、ちょこっとびっくりもしていただきたい(笑)
楽しい反面、大物から小物までを吟味して用意、東京から山中湖まで何往復もして運ぶので、長い時間と労力が必要です。 画像をいつもチェックして、あ、これが合うかも・・・と思い持っていくとちょっと違ったり・・・。 
でもいらしたお客様が「うわぁ~っ」と言って喜んでくださると嬉しいものですよね。 頑張っちゃいますよ~!(^^)!

で、恒例のお遊び・・・。紙の上でソファやテーブルを動かして♪ 箪笥は何を置きましょう~?

大蔵オリエンタルアート




We went to Lake Yamanaka yesterday to see our stocks there and carry some more new items.
It was very cold and there was much snow there this winter, and it was hard to come close to our cottage in the forest by normal car.
But we could see the beautiful spring Mt.Fuji!!
Every room in the cottage is still messy, and it will be a BIG project for us to make everything look neat and nice!!!
Since most of the furniture and decorative items we showed last year have been sold, we would bring many more items there and display them.

I always think what we will bring there and play on paper.
I'm sure you will enjoy the real space of Lake Yamanaka Showroom this summer!!

Okura Oriental Art

ちなみに・・・今はショールーム、とんでもないことになってます(汗)


Apr 15, 2013

My Favorite Websites

画像を沢山拝借してしまっておりますが・・・(汗)
私の大好きな、そしてショールーム画像を撮影するために参考となる画像が満載のHPをご紹介します。
ご存知の方、沢山いらっしゃると思いますが、こちらのサイト、私達にとって大蔵オリエンタルアートのHPを立ち上げるときに「ショールーム」のカテゴリーを作らなくては!!と思わせてくれた貴重なHPなのです。

商品だけを掲載するのではなく、実際に使っている感じを表現したり、アイデアを提供してくれるページって日本にはあまり無い様な気がします。コーディネーターというお仕事があるのでその方達にお任せ!もありかと思いますが、せっかく何かを買うのだから、自分で見て感じて商品を選ぶことを楽しまなくてはもったいないですよね。 

生活に関するもの全てこちらで楽しめます。送料は高くつきますが、日本へも送ってくれますよ。
アメリカ人は何でも楽しく生活の中に取り入れてしまうのね~、と感心するのも良し!実際に取り寄せて使うのも良し!是非ご覧になってみてくださいね~。

大蔵オリエンタルアート




I  hope you'll excuse me for using many pictures from the other website, but I just would like to introduce my favorite websites from USA.

They inspired me when I made our 'Interior Decorating page' of our website because they always advise HOW TO enjoy their merchandises.
I think it is the most important thing for the shops who sell the items for the customer's lives, but I have never found a website like them in Japan.

I know many of our customer's know these websites. I always admire the beautiful pictures which show how American people enjoy thier lives!

Okura Oriental Art

Apr 10, 2013

リフレッシュしてきました!!/ Vacation in Hawaii

念願かなって、1週間のお休みをいただき、ハワイへ行って参りましたっ!人間、たまにはリセットが必要だということが身にしみた一週間でございました。 ハワイはやっぱりいいです。 ポカ~ンとしていられます。あちこち欲張って観光する必要もなく、その日に行きたい所へフラッと出掛けたり、一日プールサイドでボ~ッとしたり・・・。


I fulfill a cherished dream to have a vacation to reflesh my body and mind in Hawaii.  I think it is important to escape from regular life and routines. 
I love Hawaii because the weather is nice and everything is very beautiful.  We had no plan there and just had been relaxed.





でも、夜はやはり美味しいものをいただきたい!ということで・・・。
お肉です、お肉! アメリカサイズのドカ~ン!としたお肉! 5泊7日でワイキキの3つのステーキレストランへ行きました。
初めはBLT。サービスも良く、アペタイザー、子供の顔ぐらいあるふっくらしたパンがまず出てきて美味しさににっこり。 お肉も柔らかくジューシー。フィレが本当に美味でした。
そして、洗練された雰囲気の良さに嬉しくなってしまいました。


However, we wanted to enjoy dinner everyday.  We woke up late and spent much time to have breakfast in the hotel.  We skipped lunch normally.
There are many steak house in Waikiki, and tried 3 of them. 
First, we went to BLT.  Everything is perfect!!  I'm sure we will go there again!!


こちらのシーザーサラダ、美味でしたわ。

Good taste!!



お次はルースクリスステーキハウス。 サイドディッシュがまず運ばれてきましたが凄い量でこれでお腹いっぱいになってしまうかも・・・と思い、ほどほどで食べていると、来ました! お肉がアツアツのプレートにジュージュー音をたてて出てきました。 (ちょっとお皿に指が触れてしまい火傷・・・汗)
今度はサーロイン。おおきい塊って食べていると猛獣になった気分(笑) サイドディッシュは残すことにしました。(ごめんなさい) でも美味しかったですよ~。サービスも悪くないし。

Second one is Ruth's Chris steak house. The volume of the appetizer and the side diish were too much for me, but the the meat was very nice.  I learned many things there and hopefully I will choose my favorite food there on my next visit.

レアがオススメですよね、やっぱり。



そして最後の夜。土曜日。しかもお腹が空かず、ディナーの予約を忘れていて、ディナー難民に。
空いていそうなところへ・・・と思い、某ステーキハウスへ。 空いてましたが・・・ここについてはノーコメント。 空いている理由がわかりました(泣)

4年ぶりのハワイ。次はいつになるか分かりませんが、予定は未定でOK,でもディナーだけはちゃんと押さえておくことだけは忘れないようにします(*^_^*)



The 3rd one....I went there on Saturday and many other restaurants were full.  I went to Chucks.....I have no comment on it:(

I don't know when we will go to Hawaii next time, but I'll never forget 'Reservation is the most important thing to enjoy the night'!!


夜景、綺麗。 The view from Sheraton Waikiki

Fireworks at Hilton Hawaiian village on Friday








ホノルル空港の庭園。石灯篭を見て、ふと仕事モードに戻りました! さ、頑張らなくっちゃ!!