Aug 24, 2014

Before & After 2014 PART Ⅳ

実は・・・2013年の2階の画像、テーブルセッティングに重点を置きすぎて・・・全体画像が無いことに気が付きました。よって、2012年とのBefore & Afterとさせていただきます!!

I have noticed there are no images of whole rooms of 2nd floor because we took images of table settings there in 2013...... 
Please compare 2012 & 2014!!
2012年はこちらのスペースはベッドルーム仕様でした・・・。

2014年はソファを入れて、リビング仕様に。 広々と使うために長持ちをコーヒーテーブル代わりに。 雰囲気のある長持ちは収納にもなるし、便利ですね。

2012年は桐箪笥勢揃い~衣裳箪笥に刀箪笥・・・キリムがあったり、家具の色が明るいからか、ちょっぴりカジュアルな雰囲気に。
2014年。金屏風がちょっと多すぎ??と思われそうですが(右の屏風はなくても良かったかもしれません)・・・家具は濃い色でシックな感じにしてみました。

2012年はベッドルームからテラスを望んで♪

2014年はソファでお茶を飲みながら緑を楽しむ・・・。
以上、今年のBefore & Afterでした。
HPへは少しずつ商品と共に掲載していきます。
飽きずにご覧いただけたら幸いです(*^^)v

That 's is all of 'Before & After' 2014. 
Did you enjoy it??
We will list them on our interior decorating page as soon as possible.
Thank you!!







Aug 22, 2014

Before & After 2014 PART Ⅲ

箪笥のボリュームや雰囲気を画像で見せるのはとても難しくいつも苦労しています。2013年に紹介したこちら↓の米澤箪笥、珍しい上に欅の木目が美しく、重厚感満載でした。見どころは特注で作らせたであろうこのサイズ。幅130センチぐらいだったでしょうか・・・。 でも商品画像だけだと伝わらないのです。対照物がないと・・・。 で撮ったのがこの画像。紹介するとすぐにご売約!でした。 ショールーム画像を撮り続けて良かった!と思わせてくれた、私達にとってはとても印象深い画像であります。

We always have difficulty to show the actual volume and the feelings on our items on our online catalogue.   Yonezawa Tansu below is the one of the very good examples.  This has very massive and strong taste, but it looked very small and plain on the catalogue.  It is very important to see something different to compare the items.  Our interior decorating page is now familiar to our customers, but it is a big job for us to carry many items to one space. We need to prepare all of the items before shooting the images.
But we feel very happy to show them finally and sell the items on the pages.  This↓ is one of our memorable images which show Tansu's character very well.  It was quickly sold to our customer after listing this image on our interior decorating page.

2013年の画像。珍しい欅の四尺の米澤箪笥。これを見せたくてこの角度から撮影。
もちろん、即、売約となりました(*^^)v

今年は小振りの桐の衣裳箪笥を配置。ソファと比較すると小さくて可愛い箪笥であることがおわかりになるでしょうか・・・?こちらも珍しい大きさです。
窓辺には欅の飾り棚。 サイズがピッタリ!!奥行きの浅い棚は、写真立てなど、気にいったものを飾っておくのに良いですね。
We put very casual and 'Kiri Tansu' and small Keyaki Tea cabinet unders the window.  If you see the Kiri Tansu with the sofa, you may see the volume on it!


ちょっと角度が違いますが(汗)今年はこんなカジュアルな桐箪笥を置いてみました。
窓辺にはぴったりサイズの欅の飾り棚。 なんとも楽しい場所となりました。
明日は一気に2階の画像を公開します!!
We will show the images of 2nd floor tomorrow!

Aug 21, 2014

Before & After 2014 PART Ⅱ

こちら一階のリビング。変わっていないのはソファだけです~(*^^)v 明るい色の桐箪笥と京都の水屋箪笥を壁に。家具の高低差の必要性を分かっていただけますか?
水屋箪笥の蝿帳部分にはライトを入れて。 グラスを収納すると本当に綺麗です。 
コーヒーテーブルは古い欄間を利用して作ったもの。 ガラスを使っているので、下に敷くラグも一緒に楽しめるのが良いですね。脚もガラスも別々になるように加工してあります。

お次はこちらのリビングの別角度から撮った画像のご紹介です。



全体的に重厚なものを多く使っていた2013年。テーブルは輪島塗でした。 
後ろの箪笥も欅の米澤箪笥。
額も浮世絵。和骨董屋さんらしい(?!)しつらいだったように思います(笑)

今年は明るめの家具に。 シングルソファも2脚追加。さて印象はいかがでしょう??

こちらが欄間テーブル。 脚・天板のガラスは取り外し可能(*^^)v
This images were taken at the living room of 1st floor.  We chose dark-colored and heavy furniture in 2013.   We selected light-colored ones, Kiri Tansu and Kyoto Kitchen cabinet.this year.  You may see the difference in height between them and know how important it is. 
The coffee table is made using old Ranma panel.  We can enjoy the pattern on the rug through the glass table top.

We will show the detailed picture of this room tomorrow!!


Aug 20, 2014

Before & After 2014 PART Ⅰ

お待たせしました!今日からBefore & After形式で今年の山中湖ショールームの画像を紹介させていただきます!

こちらは私達の一番のお気に入りの場所。 箪笥が一番映える場所とでもいうべきでしょうか?Before & Afterで比較するととても面白い場所でもあります。
上の画像が昨年のもの。 黒塗りの庄内箪笥と観音像を置いて、やや重厚なイメージにしたのですが、今年は明るい色の家具やポップアート(実はれっきとした日本の版画ですが・・・)で楽しい感じにしてみました。
桐観音箪笥は金具が大きすぎて・・・とおっしゃる方もいますが、モダンな雰囲気で使うととてもチャーミング。100年以上も前に作られたこんな箪笥を楽しく使う!これが私達の理想であります。

PART Ⅱに続きます!!



2013年の画像。 よ~く見ると古~い観音像が。額の扇面も古~い扇子を額装したもの。
脇にある籠が残念な感じがしちゃいますね(笑) 後悔・・・

明るい桐の色と鉄の黒を基本に、挿し色を少しずつ足してこんな感じに仕上げました。やはり、キリムやペルシャのは骨董に良く合いますね。

We will introduce the images of Lake Yamanaka showroom in 2014 comparing the images of 2013.  We call this way ' Before & After'!!

Today's image was taken at our most favorite space which shows Tansu(chest) very nice.
We displayed many of Japanese authentic antiques like wooden statue of Buddha, and framed old fan with black lacquered Tansu in 2013.  
This year, we selected furniture of light color with heavy iron metal work.  The main colors are light brown and black, and we added some colors using kilim and Persian carpet.
It was fun to show Tansu with strong character and the framed pop art together. 
This is our ideal to make cozy and comfortable space using old and modern things.

We will add more posts 'Before and After' this week, Don't miss it!

 

Aug 19, 2014

本日より通常営業!!/ Shop re-opened today!!


お待たせいたしました。
長~い夏季休業でございましたが、本日から通常営業開始しました!
山中湖ショールームも新しい商品と共に撮影完了。
明日から少しずつ掲載していきたいと思います。

恒例の ‘Before & After’形式でお見せします!!
どうぞお楽しみに~。


We returned from long holiday and re-opened the shop from today.
The new photos of lake Yamanaka showroom will be shown here and our website soon!

Please keep watching them!

Thank you.